Zuid-Afrika: Deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika: Deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika: Deel 2

Blijf op de hoogte en volg Esmée

12 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De tweede week in Zuid-Afrika en wat ben ik nu al een groot fan van dit land!! Na de eerste week in Zuid-Afrika vertrekken we vanaf Hoedspruit, vlakbij Johannesburg, naar Kaapstad. Al gelijk merk ik dat dit weer totaal anders is dan het noorden van het land. Kaapstad voelt als een grote Europese stad en is heel modern en westers. We verblijven de eerste nacht in het Mojo Hotel. Een hip design hotel met een foodmarket en leuke winkeltjes (Je raadt het al... ik heb weer genoeg geld uitgegeven daar).

Deze week gaan we op bezoek bij de leverancier Suiderland die bekend staat om zijn mandarijnen en sinaasappels. We hebben deze week dan ook meer mandarijnen op dan ik de afgelopen maanden in Nederland heb gegeten. En ze waren heerlijk!! Doordat de verschillende farms ver van elkaar vandaan liggen, moeten we veel reizen. Maar dat is totaal niet erg want het landschap hier is adembenemend mooi!! Ook deze week gaan we weer op bezoek bij een school project en ontmoeten we verschillende inspirerende mensen. Het blijft bijzonder om te zien hoe gelukkig en dankbaar de mensen en vooral de kinderen zijn.

In deze week hebben we heel veel gezien van dit gedeelte van Zuid-Afrika. De landschappen zijn hier weer totaal anders dan in de andere Afrikaanse landen waar we geweest zijn. Met veel rotsachtige bergen, groene vlaktes en hele mooie stranden. Het is niet te beschrijven hoe mooi het hier is! Het weer is hier heel erg wisselend. Op sommige dagen is het regenachtig en koud. Op andere dagen schijnt weer de zon en is de koele wind juist fijn.

We hebben deze week veel vrije dagen. We krijgen een prive tour inclusief gids die ons naar de mooiste plekken langs de kust rijdt. We zien Cape Point, Kaap de Goede Hoop, bezoeken diverse kustplaatsjes en maken een mooie tour door de bergen. De dag erna is het eindelijk zover... mijn verjaardag!! Kaapstad is een perfecte plek om je 23ste verjaardag te vieren! We hebben, zoals echte toeristen, een sightseeing bustour door Kaapstad gedaan, zijn gaan winkelen in de Canal Walk Shoppingmall en hebben daarna heerlijk gegeten en gedronken in een leuk restaurantje aan de haven van Waterfront. Een super gezellige en leuke dag!! Al met al een top verjaardag dus!!

De week erna gaan we op bezoek bij de leverancier Fruitways die verantwoordelijk is voor onze appels. Hierover meer in mijn volgende blog!!