Zuid-Afrika: Deel 1 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika: Deel 1 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika: Deel 1

Blijf op de hoogte en volg Esmée

10 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Zondag vroeg in de ochtend is het weer tijd om naar ons vijfde en laatste land te gaan: Zuid-Afrika! De lange reis van Lusaka naar Johannesburg en vervolgens door naar Hoedspruit wordt beloond met een perfecte verblijfplaats voor de komende week. Echt alles is tot in de perfectie door de leverancier voor ons geregeld!

Deze week zijn we op bezoek bij Westfalia, een leverancier die de allerlekkerste avocado's teelt! Maandag krijgen we allereerst een uitgebreide rondleiding over het landgoed en zien we het gehele proces van plukken tot transport. En we leren alle feitjes over avocado's.

Dinsdag gaan we op bezoek bij één van de projecten van het bedrijf in samenwerking met de AH Foundation. Een resource centre waar kinderen na schooltijd kunnen komen om huiswerk te maken, te lezen, spelen of te computeren. De kinderen hadden onze filmpjes al gezien op YouTube dus we werden opgevangen als echte wereldsterren! Het tweede project wat we wilde zien was de bus die de medewerkers iedere dag van hun werk naar huis brengt en andersom. Onze challenge van deze week was het entertainen van de medewerkers tijdens de busrit naar huis. Dat moesten we doen door live een radioprogramma te presenteren. Dit leverde natuurlijk hilarische momenten op!

Als verrassing van deze week was er voor ons een Safari Camp georganiseerd waar we 3 dagen mochten verblijven. Met een eigen huurauto over de typische Afrikaanse wegen kwamen we uiteindelijk uit bij een kamp middenin een natuurpark. Dit was, nog meer dan in Lusaka (Zambia), luxe kamperen. We sliepen in een luxe tent met een eigen badkamer en een adembenemend mooi uitzicht. En wat doe je bij een safari camp? Op safari gaan natuurlijk! En dat is ook wat we 4x hebben gedaan! Allerlei wilde dieren hebben we van heel dichtbij gezien. En geloof me.. dat went echt nooit:) Olifanten zo dichtbij dat je ze bijna kan aanraken, leeuwen die in het donker liggen te slapen terwijl het mannetje in de verte gromt en komt aangelopen. Dit was echt zo gaaf en het is niet te beschrijven hoe indrukwekkend dit was!!

De week hierna staat Cape Town op de planning. Dat schijnt 'de stad' te zijn van Zuid-Afrika en eigenlijk van heel Afrika. The place to be om je verjaardag te vieren!!:) Hierover vertel ik in de volgende blog meer!!

Liefs Esmée.