Zimbabwe - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu Zimbabwe - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu

Zimbabwe

Blijf op de hoogte en volg Esmée

24 Juli 2017 | Zimbabwe, Harare

Zimbabwe.. wat een fantastisch mooi en bijzonder land! Vorige week waren we op bezoek bij Selby Enterprises. We werden hier opgevangen door Adam en Linda, de eigenaren. Het ontbrak ons werkelijk aan niks deze week. We kregen een perfecte slaapplek in een guesthouse (waar ook de moeder van Linda woont), kregen iedere ochtend een heerlijk ontbijt, uitgebreide rondleidingen over het terrein en veel vrije tijd.

Dinsdag was het weer challenge dag. En een hele belangrijke challenge dag, want we stonden inmiddels als 2-0 achter op de jongens. Dus deze moesten wij echt winnen! Voordat we aan onze opdracht begonnen kregen weer eerst een rondleiding door het lokale dorp. Je gelooft het niet maar er is dus een echte 'Albert Heijn Village' middenin Zimbabwe! Het is zo bijzonder om te zien hoe dankbaar deze mensen zijn en hoeveel AH voor deze mensen heeft betekend. Aan ons de taak om ook iets van ons, als AH foundation ambassadeurs, iets achter te laten. We moesten namelijk voor onze Challenge gaan tuinieren. Drie keer raden wie daar beter in zijn... Na de zenuwslopende challenge werd er een compleet 'Drum Cafe' opgebouwd. Iedereen kreeg een eigen trommel en met een gezelschap van 40 man hebben we de leukste muziek show weggegeven. Zo onwijs leuk en sfeervol!!

Woensdag was het tijd voor optimale ontspanning. Of ik moet zeggen, dat was slechts het begin van de optimale ontspanning. We kregen in de spa een hot stone massage waar we allemaal heel erg aan toe waren. De rest van de middag hebben we doorgebracht in Thetfort Estate, een onvoorstelbaar mooi Game Park met alleen maar wilde dieren! En ja, ook de neushoorns zijn inmiddels van heeeeeel dichtbij gezien (we konden ze aanraken!!).

De dagen erna stonden ook in het teken van relaxen. Donderdag gingen we vanaf de haven van Kariba, aan boord van een privé schip. Compleet met meer dan genoeg slaapcabines, loungeplekken, een kleine hot tub en 3 man bemanning! Drie dagen lang hebben we gevaren naar de mooiste onbewoonde eilanden met wilde dieren. Het is bizar om aan de ontbijt tafel te zitten met uitzicht op een olifant. We zijn helemaal tot rust gekomen deze dagen en ik heb echt een onwijs gave tijd gehad. Het is bijna niet te beschrijven hoe mooi en bijzonder dit was.

De zondag is weer aangebroken. En zondag betekent reisdag. We verlaten Zimbabwe en reizen door naar Zambia. Nieuwe indrukken en avonturen staan ook in dit land weer op ons te wachten!!