Hoi An, Nha Trang & Dalat - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu Hoi An, Nha Trang & Dalat - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu

Hoi An, Nha Trang & Dalat

Blijf op de hoogte en volg Esmée

21 Augustus 2016 | Vietnam, Ninh Bình

Eindelijk heb ik weer tijd om een stukje te schrijven. De vorige was al bijna een week geleden en in die tussentijd hebben we weer zoveel gezien en gedaan.

Te beginnen bij Hoi An. Wat een super leuk stadje is dat!! Een sfeervol, toeristische (dat dan weer wel) stadje waar we echt 'vakantie' hebben gevierd. De eerste middag vooral aan het zwembad van het super luxe hotel gelegen. Aan het eind van de middag zijn we op de fiets richting het strand gefietst. De eerste keer deze vakantie dat we daadwerkelijk zelf in dit chaotische verkeer moesten deelnemen. Er zijn gewoon geen regels. Je mag rechts inhalen, links inhalen, voorrang nemen op een kruispunt, links door de bocht, rechts door de bocht, er zijn heel soms stoplichten maar dat betekent niet dat je je daar aan moet houden. De enige regel in het verkeer is dat je toetert bij alles wat je doet. Hoe vaak en hoe hard je toeret, daar ben je helemaal vrij in. Maar het ging ons goed af en we hebben het strand in 1 keer gevonden! (Vera heeft goed richtingsgevoel, heel fijn!) op het strand aangekomen keken we onze ogen uit. Het was inmiddels al donker en heel de zee zat nog vol met (voornamelijk) locals. Na een tijdje op het strand, zijn we teruggereden naar het stadje, naar de old town van Hoi An. Een hele leuke wijk midden in de stad met allemaal souvenir winkeltjes, kleding winkels, leer winkels.. Bijna alles is handmade en alles kan op maat worden gemaakt! Hoe tof is dat?? Wat een perfecte plek was dit! Je kan twee meiden bijna niet gelukkiger maken.

Uiteraard zijn we de volgende dag teruggegaan naar het strand. Op een scooter deze keer. Want als je kan fietsen in dit verkeer, moet je toch ook prima scooter kunnen rijden? En dat ging inderdaad verrassend goed. Een heerlijke dag op het strand gehad waarbij mijn grootste zorg van die dag vaak was dat ik naar de zee moest lopen (het zand was heeel erg warm, zeg maar gerust bloedheet) en dat je weer vervolgens zand op je strandbed kreeg... Kortom, een perfecte relax dag! En hoe kan je zo'n dag nu beter afsluiten dan met lekker eten en een leuk feestje? Dat is ons prima gelukt:)

De volgende dag zijn we weer naar het oude stadje gegaan. En allebei hebben we een echt leren tas gekocht (die hadden we allebei echt hard nodig voor school en werk!!), heb ik als verjaardscadeau van Vera leren slippers (op maat gemaakt) gekregen en hebben we onwijs veel souvenirtjes en leuke dingetjes gekocht. Omdat we te laat waren met het bevestigen van de bus, zijn we nog een dag langer gebleven in Hoi An. Zodat we nog meer konden kopen en nog even konden genieten van dit relaxte leven hier. De volgende avond in de nachtbus van Hoi An naar Nha Trang, deze rit zou 12 uur gaan duren.. We hebben, vanwege de rijstijl van de buschaffeur en vanwege de slechte wegen, nauwelijks geslapen en kwamen om 5 uur 's ochtends aan in Nha Trang. Omdat onze hotelkamer nog niet beschikbaar was, zijn we om half 6 maar naar het strand gegaan (waar het spitsuur bleek te zijn, het hele strand zat vol) en hebben we heerlijk kunnen slapen op het strand.

Nha Trang is een geliefd plaatsje voor Russen, daar hebben we er dan ook genoeg van gezien. Het voelde voor ons niet echt als Vietnam. Wel hebben we een super dag gehad op het strand en hebben we dan toch eindelijk genoten van die heerlijke spa inclusief massage (waar we het al de hele vakantie over hadden). Omdat we het stadje niet zo leuk vonden, besloten we om de volgende ochtend vroeg te vertrekken naar Dalat. Na een busreis van 4 uur met minimale beenruimte (zelfs voor mij is het krap!) met onvoorstelbaar slechte wegen, door de bergen en langs afgronden, kwamen we aan in dit kleine plaatsje. Omdat we hier maar 1 dag zouden hebben, besloten we een travel agency binnen te lopen en te vragen wat we het beste konden doen. Deze mensen ontvingen ons alsof we familie waren, regelde een busje, inclusief oude vietnamees, en hij heeft ons naar de gaafste dingen gebracht. Omdat we laat op de dag waren vertrokken, waren er nergens toeristen. De laatste waterval was echt fantastisch! Alsof je alleen op de wereld bent en het enige wat je daar kan doen is om je heen kijken en optimaal genieten!

Deze toffe dag hebben we afgesloten met bijna alle mensen die we tot nu toe tijdens onze reis hebben ontmoet (dit was puur toeval), in een super gekke bar met doolhof (je kan er daadwerkelijk verdwalen!)

De volgende ochtend weer vroeg de bus in richting Saigon (Ho Chi Minh). En ik moet zeggen, met een gemiddelde van 6 uur slaap per nacht, houden we het nog prima vol!

Tot spreekse lieve mensen en wij hebben het goed hier!!
Liefs Esmée

• 23 Augustus 2016 - 20:13

Joyce:

Hee vakantieganger, wat super tof allemaal! Ben heel benieuwd naar de leren tas en op maat gemaakte schoenen haha! Fijn dat jullie zo genieten, kijk nu al uit maar de foto's! Morgen begin je volgens mij alweer aan de terug reis, ook via Singapore?
    Veel plezier nog dikke kus van tante Riëtte en mij