Ha Long Bay & Cat Ba - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu Ha Long Bay & Cat Ba - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay & Cat Ba

Blijf op de hoogte en volg Esmée

12 Augustus 2016 | Vietnam, Cát Bà

Op dit moment lig(!!) ik in de bus richting Ninh Binh. Wat een verschil met alle voorgaande bussen die we nu in een paar dagen tijd al gehad hebben. Nu dus een luxe touringcar met ligbedden, een dekentje, airco, wifi en ruimte!! Wel met 2 uur vertraging, maar goed dat moet prima kunnen toch?

Na mijn vorige update zijn we de golden bay cruise gestart, een boottocht van 2 dagen in HaLong Bay. Een hele mooie baai met heel veel rotsen (ooit is hier een James Bond film opgenomen) en ontzettend veel andere boten met touristen haha. We hebben een grot bezocht (we hebben verdere informatie hierover opgezocht in de Lonley Planet want onze tourguide had niet zoveel zin om ons hierover iets te vertellen) en in de baai tussen alle rotsen gekayakt, wat heel gaaf was!!

De volgende ochtend.. Gek wakker worden zo op je verjaardag om half 7 terwijl je op een boot zit. De dag begon met regen en dat is eigenlijk bijna niet opgehouden. Maar het is de afgelopen jaren een soort traditie geworden dat het op mijn verjaardag regent, dus ik had ook niet anders verwacht. Maar wat een top plek om je 22ste verjaardag te vieren!! Omdat we last minute hadden bedacht dat we die dag (op mijn verjaardag) naar Cat Ba wilden, een groot eiland in de baai, zijn we meegegaan met een andere boot. De mensen zijn hier heel behulpzaam en helpen jezonder problemen met plannen en uitzoeken. Super fijn!! We hebben een pearl farm (klinkt suf maar is echt leuk) bezocht, gezwommen (en van de boot afgesprongen) in de regen en Monkey Island bezocht (wij waren verbaasd dat er dus daadwerklijk apen wonen op dit eiland, die link hadden wij niet gelegd.. Blond?)

Eind van de middag aangekomen in ons vietnamese familie hotel. Zij vonden ons heel interessant en binnen no time stonden er ongeveer 8 Vietnamesen om ons heen. Soms is het wel een klein beetje ongemakkelijk maar we raken er steeds meer aan gewend. Na het inchecken een rondje gelopen door het stadje. Het is hier een stuk touristischer en veel meer mogelijkheden om wat te eten en ergens wat te gaan drinken. Voor mijn verjaardag zijn we lekker uiteten geweest en hebben met een paar mensen die we op de boot hadden ontmoet, wat gedronken. We zijn zelfs naar de plaatselijke discotheek geweest waar we de attractie van de avond waren!

Vandaag dus onze reis van Cat Ba naar Ninh Binh. We zijn vanmiddag om 13:00uur vertrokken in een veelste hete bus, zonder airco en waar mensen op een uberklein krukje midden in het gangpad moesten zitten (slappe lach moment). Vervolgens in een overvolle boot (leek op een bus) gestapt en daarna nogmaals in een bus (niemand had enig idee waar we heen gingen en wat de bedoeling was). Vervolgens aangekomen op een parkeerplaats waar we te horen kregen dat de bus dus 2 uur later zou vertrekken. Maar inmiddels zitten we in de bus.. als het goed is naar de juiste bestemming (Ninh Binh). Waarschijnlijk weer totaal anders dan wat we de afgelopen dagen hebben gezien. Dat maakt dit tot nu toe al zo'n bijzonder en indrukwekkend land. Wij genieten optimaal en hebben veel lol! Dus wat dat betreft komt het goed!:)

Tot snel lieve mensen!! xx