Fraser Island & Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu Fraser Island & Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu

Fraser Island & Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Esmée

25 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Mijn trip naar Fraser Island was heel gaaf! Op het eiland vind je verschillende mooie meren met kristal helder water en super zacht zand. Ook is er een champagne pool, (een soort natuurlijke jacuzzi) en heb je heel mooi uitzicht vanaf Indian Head. Maar het hoogtepunt van deze trip was toch wel dat ik zelf mocht rijden in een 4WD!

Vanaf Hervey Bay heb ik de nachtbus genomen naar Airlie Beach. Dit is een heel leuk en toeristisch stadje met veel cafeetjes, winkeltjes en een lagoon. Het water van de zee is hier heel warm en daarom zwemmen er veel kwallen. Als je de zee in wilt gaan, word je aangeraden om een wetsuit te dragen.

In Airlie Beach ben ik, voor het eerst ook in m'n hostel, veel Aussies tegen gekomen. Veel mensen komen hier om te relaxen en vakantie te vieren. Ook is deze week 'schoolies'. Dit is een examen festival voor alle scholieren die examen hebben gedaan. Daardoor is heel Airlie Beach gevuld met 17 & 18 jarige kinderen die voor het eerst zonder ouders op vakantie zijn. Hilarisch om te zien!

Vanaf Airlie Beach heb ik een dagtrip gemaakt naar de Whitsundays. Dit was echt onvoorstelbaar mooi! Met een soort piraten zeilboot zijn we naar een van de mooiste stranden van de wereld geweest, Whitehaven Beach. Dit is absoluut het mooiste strand wat ik ooit heb gezien! Daarna zijn we ook nog doorgevaren naar een coraalrif, waar ik veel verschillende mooie en kleurrijke vissen heb gespot. Echt een trip om nooit te vergeten:)

En vandaag is het dan eindelijk zo ver.. Ik ga skydiven boven de Whitsundays!! Ik heb er onwijs veel zin in maar stiekem is het ook wel een beetje spannend:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 31 Okt. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 12659

Voorgaande reizen:

30 Maart 2019 - 14 Mei 2019

Italia 2019

02 Juli 2017 - 28 Augustus 2017

Afrika 2017

07 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

Vietnam 2016

01 November 2015 - 13 December 2015

Australië & Nieuw-Zeeland 2015

Landen bezocht: