Ninh Binh & Hué - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu Ninh Binh & Hué - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu

Ninh Binh & Hué

Blijf op de hoogte en volg Esmée

15 Augustus 2016 | Vietnam, Ninh Bình

Even een update vanuit het zonnige Hoi An waar we twee uur geleden zijn aangekomen in een super luxe hotel.

Na mijn laatste update kwamen we na onze lange reis aan in ons hotel in Ninh Binh. Een super hotel met een mooie kamer, heel vriendelijk personeel en super lekker Vietnamees eten!! Ze opende speciaal voor ons nog om half 10 's avonds de keuken. De volgende dag namen twee personeelsleden van ons hotel ons mee achterop de scooter. Wat ging dit onwijs hard maar wat was dit gaaf!! Eerst werden we naar de Tam Coc rivier gebracht waar we (super toeristisch) in een klein bootje met een oude Vietnamees als kapitein, gingen varen over de rivier, langs de rotsen en door de grotten. Na anderhalf uur kwamen we weer terug in het stadje, waar onze 'tourguides' op ons hadden gewacht. We werden naar de volgende bestemming gereden, de Bich Dong Pagoda. Een flinke klim naar boven, door donkere tempels en een trap wat overging in een rotswand. Natuurlijk zijn we een wel stuk deze rotswand op geklommen om vervolgens van een heel mooi uitzicht te kunnen genieten. Na een verkoelende rit van bijna een uur op de scooter, kwamen we aan bij de Bai Dinh Pagoda, onze laatste bestemming van die dag. Het weer was inmiddels omgeslagen en het zou niet lang meer duren voordat we een grote regenbui zouden krijgen (inclusief onweer en bliksem). Nadat we de tocht door de tempels en langs alle boeddha's (ongeveer 800 in totaal), inclusief de onwijs grote en ongelofelijk indrukwekkende goude boeddha, hadden gelopen stonden onze scooters bij de ingang weer klaar. In de regen, achterop de scooter via smalle typisch Vietnamese straatjes, langs rijstvelden en tussen rotsen door, met paarden, koeien en geiten overal op de weg, reden we terug naar ons hotel. Ultieme vrijheid en geluk!:)

Diezelfde avond stapten we weer in de slaapbus, waar we de volgende ochtend na een prima overnachting in de bus, aankwamen in Hué. Wat een perfect en luxe hotel en wat een gave stad! Met 40 graden besloten we er een lekker cultuur dagje van te maken. In de Imperial City hebben we vol bewondering gekeken naar de mooie gebouwen, beelden en tempels. Vervolgens zijn we naar de Dong Ba market gegaan, waar je letterlijk alles kan kopen! De afdeling met rauwe stukken vlees (van een afstand niet te achterhalen welk onderdeel en van welk dier het vlees was) hebben we maar overgeslagen (geen goed plan voor een vegetariër met een lege maag). Na een zelfgemaakte, zowaar gezonde lunch in het park zijn we terug naar het hotel gegaan. Na wat dingen te hebben geregeld (hoort er nu eenmaal bij) zijn we wat gaan drinken, hebben we heerlijk (!!) Vietnamees gegeten en zijn we uitgeweest in een Vietnamese discotheek (wat een belevenis was dat weer).

De volgende ochtend vroeg vertrok onze bus alweer van Hué naar Hoi An. Waar we inmiddels dus aan het genieten zijn van de luxe en van het relaxen aan het zwembad! Er is hier in Hoi An genoeg te zien en te doen, dus we hebben alweer genoeg dingen op de planning staan! En waarschijnlijk weer genoeg verhalen om te vertellen.

Liefs Esmée