Mooloolaba & Noosa - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu Mooloolaba & Noosa - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Esmée Hagen - WaarBenJij.nu

Mooloolaba & Noosa

Blijf op de hoogte en volg Esmée

18 November 2015 | Australië, Mooloolaba

Mooloolaba & Noosa

Op dit moment zit ik in de bus van Noosa naar Hervey Bay. De tijd gaat echt zo snel! Ik zit nu al over de helft van m'n trip in Australië.

Voor Noosa zat ik een aantal dagen in Mooloolaba. En zoals ik al had gehoord en had verwacht bleek Mooloolaba een rustig maar heel gezellig stadje. De mensen zijn er heel erg vriendelijk en relaxed. De stranden waren fantastisch (en ook rustig) en het hostel was super gezellig. Omdat het een rustig plaatsje is en een goede plek om te surfen, waren er veel surfers in het hostel. Je maakt hier heel snel vrienden, iedereen praat met elkaar en iedereen kan het goed met elkaar vinden.

In Mooloolaba heb ik een Standup Paddle trip gedaan over de rivier, langs de grote villa's en jachten (er zijn genoeg rijke mensen die hier een huisje willen hebben). Dit was heel leuk en relaxed om te doen, maar ook wel zwaarder dan ik had verwacht. Ik heb ook nog geprobeerd om te surfen, er zijn hier genoeg plekken waar je dat goed kan doen. En ik dacht dat ik na 1 goede surfles wel wat golven zelf kon pakken.. Maar dat viel vies tegen haha. Ik heb wel veel geleerd over surfboards, de verschillende golven en hoe je het beste een golf kan 'pakken'. Maar ik besloot de dag erna toch maar alleen toe te kijken naar hoe de anderen aan het surfen waren:)

Noosa is ook echt een heel mooi stadje. Het is alleen jammer dat alles zo ver uit elkaar ligt. Maar het is echt de moeite waard om 's avonds langs de rivier te lopen en alle verlichte huizen en jachten te zien. Ook hebben we hier een hele mooie route langs de kust en door het National Park gelopen. Dit was echt heel erg mooi en indrukwekkend.

Vandaag dus naar Hervey Bay, waar morgen mijn 3 daagse Fraser Island trip begint. Drie dagen op een eiland, zelf rijden in een 4WD en kamperen op het strand. Dat belooft weer een mooie trip te worden!:)


  • 20 November 2015 - 20:11

    Janet:

    Wat is het toch leuk om jou zo te volgen op je reis! Ziet er allemaal prachtig uit hoor! Veel plezier met de 4wd tocht, klinkt spannend! Groetjes x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 31 Okt. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 12639

Voorgaande reizen:

30 Maart 2019 - 14 Mei 2019

Italia 2019

02 Juli 2017 - 28 Augustus 2017

Afrika 2017

07 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

Vietnam 2016

01 November 2015 - 13 December 2015

Australië & Nieuw-Zeeland 2015

Landen bezocht: